sztuczna inteligencja biznes

Sztuczna inteligencja w biznesie – jak AI zmienia biznes

Komputery są w biznesie wykorzystywane w zasadzie od samego początku swojego istnienia. Najpierw największe korporacje, teraz każda mikro firma wykorzystują rozwiązania informatyczne do rozwijania się. Jednak właśnie jesteśmy świadkami nowej rewolucji – obserwujemy, jak sztuczna inteligencja zmienia biznes: popularyzuje się i staje coraz bardziej powszechna. Jakie korzyści oferuje firmom?

Sztuczna inteligencja, a zmniejszenie kosztów i zwiększenie zysków firm

To, co do tej pory mogli wykonać tylko ludzie, teraz coraz częściej wykonują komputery. I to nie tylko na bazie prostego algorytmu powtarzającego wciąż te same zadania – sztuczna inteligencja (nazywana również AI) potrafi zbierać ogromne ilości danych i szybko analizować je tak, jak człowiek nie byłby w stanie w dużo dłuższym czasie.

W ten sposób sztuczna inteligencja usprawnia biznes – daje firmom możliwość wykonywania tych samych operacji szybciej a nawet – dostęp do procedur, danych i informacji, które do niedawna byłyby niemal niedostępne – wymagające ogromnych nakładów pracy i czasu.

Sztuczna inteligencja – zastosowania

Za przykład nich posłuży nam sklep internetowy z dziesiątkami tysięcy klientów. AI zastosowana w biznesie jest w stanie nie tylko nauczyć się, jakie kategorie produktów kupuje każdy klient (i proponować mu je przyszłości), ale także – może przewidzieć jego przyszłe zakupy na podstawie dotychczasowych.

Jak bowiem wiadomo, na różnych etapach życia kupujemy inne rzeczy, a także nasze zakupy są zależne od tego, co w danym momencie cenimy. Im więcej tego typu informacji zbierze o nas sklep internetowy, tym lepiej dopasuje reklamy do naszych obecnych potrzeb i zainteresowań.

A to generuje większe zyski i zmniejsza koszty dzięki skuteczniejszej reklamie. Sklep nie reklamuje klientom tego, co ich (każdego z osobna) nie interesuje, a to, co klient prawdopodobnie kupi. Informatyka ma w biznesie bardzo ważne zadanie do spełnienia.

Zastosowania sztucznej inteligencji nie sprowadzają się jedynie do sugerowania nam kolejnych zakupów. Już teraz można jej użyć do przewidywania, które na które towary pojawi się większy popyt (co pozwoli np. zaplanować produkcję) czy wykorzystać do bardziej automatyczne obsługi klienta za pomocą bota, który… z czasem się uczy. Uczy się coraz lepiej odpowiadać na pytania klientów firmy.

Czy sztuczna inteligencja zmieni całkowicie biznes?

Należy pamiętać, że AI to tak naprawdę nie inteligencja, lecz tylko uczenie się na podstawie dostarczonych danych. Choć słowo „inteligencja” jest w tym kontekście używane mocno na wyrost, to jednak nie da się ukryć, że taka maszynowa analiza danych jest firmom bardzo potrzebna. Sztuczna inteligencja zmienia biznes, a biznes zmienia świat, w którym żyjemy.

 

Udostępnij
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments