Strony mobilne dają wzrost

Mobile Friendly Test nie zawsze działa!

Ostatnio pisaliśmy o teście Google (https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/), który pozwala sprawdzić czy strona posiada „przyjazną” wersję mobilną.

Jak podaje jednak John Mueller test przygotowany przez Google nie zawsze działa. W niektórych przypadkach Google Mobile Friendly Test pokazuje, że strona internetowa nie jest „mobile friendly” natomiast PageSpeed Insights tool pokazuje, że jest.

Jak tłumaczy John Mueller są dwa powody, dlaczego tak się dzieje:

1. Blokowanie robotów Google

2. Cloaking, czyli prezentowanie robotom Google innej treści niż użytkownikom.

Google może nie indeksować treści w zakładkach

Barry Schwartz zapytał Johna Mullera podczas ostatniego hangout’u czy Google indeksuje treści w zakładkach.

Barry Schwartz miał wątpliwości czy Google widzi treści, które są zamieszczone w dodatkowych zakładkach.

John Mueller odpowiedział, że jeśli treści są na stronie schowane to znaczy, że nie są istotne dla użytkownika.

Oznacza to, że Google może nie zindeksować treści, która jest schowana w zakładach i wyświetla się dopiero po „kliknięciu” na konkretną zakładkę.

To dosyć zaskakująca informacja. Szczególnie przeanalizować powinny to sklepy, które często właśnie w taki sposób prezentują informacje o swoich produktach.

Przyjazne strony mobilne wyżej w rankingu?

W tym tygodniu pisaliśmy o tym, że Google poinformuje użytkowników smartfonów o tym, czy strona jest dobrze wyświetlana przez urządzenia mobilne.

W związku z tym pojawiła się również informacja o tym, że Google potraktuje dobrze przygotowaną wersję mobilną strony jako czynnik rankingu.

Jak można przeczytać na blogu, Google dopiero testuje nowy czynnik, który miałby wpływać na ranking. Jeśli rzeczywiście takie testy są już prowadzone, witryny które postanowiły zadbać o to by ich strony były dobrze wyświetlane również przez urządzania mobilne mogą zyskać dodatkowe uznanie Google.

Być może jest to dobry powód, aby sprawdzić jak strona jest wyświetlana przez urządzenia mobilne.

3 razy więcej stron używa HTTPS

Według danych Ilya Grigorik’a liczba stron, które zamieniły http na https wzrosła o 300%.

Jak podaje pracownik Google Ilya Grigorik w swoim wpisie na Google + w ciągu ostatnich dwóch lat liczba stron, które zastosowały protokół https wzrosła z 4% aż do 13%.

Dodatkowo spoglądając na wyniki z Google Chrom liczba nawigacji https wzrosła z 27% do 58%. Pracownik Google twierdzi,  że to bardzo dobry wynik, ale oczywiście celem jest osiągnięcie 100%.

Ilya zaprezentował również wykres przedstawiający procentowy wzrost nawigacji https od stycznia 2013

Nowa miniaturka przy wynikach wyszukiwania?

Jak poinformował portal Search Engine Land Google znów testuje nowe rozwiązania wyszukiwarki mobilnej.

Tym razem Google postanowiło przetestować miniaturki, które miałyby pokazywać się w mobilnych wynikach wyszukiwania. Barry Schwartz otrzymał screen shot z mobilnej wyszukiwarki Google od jednego z czytelników portalu, który do surfowania używał wyszukiwarki Safari na iPhone.

Zaprezentowany screen shot jest jedynie dowodem na to, ze Google prowadzi testy, jednak nie ma pewności czy takie zmiany kiedykolwiek zajdą w wyszukiwarce.