Newsy Google Maps

Nowe Moje mapy Google

Google poinformowało wczoraj na swoim blogu, że pracuje nad uaktualnieniem narzędzia Moje mapy.

Google zachęca w swoim wpisie do tworzenia map, podkreślając ich atuty dla firm, które mogą pokierować swoich klientów. Kolejnym ciekawym pomysłem na wykorzystanie narzędzia jest tworzenia planów podróży. Uaktualnione Moje Mapy tak jak ich klasyczna wersja pozwalają na zapisywanie miejsc, wskazówek dojazdu, dodawania filmów.

Jednak uaktualniona wersja zyskała dodatkowe funkcje takie jak:

-Udostępnienie map analogicznie do dokumentów Google
-Wyróżnianie fragmentów kolorami
-Oznaczenie obiektów bezpośrednio na mapie przy użyciu etykiet
-Importowanie lokalizacji z arkusza kalkulacyjnego
-Porządkowanie swoich miejsc przy użyciu warstw.

Wszystkie mapy, które zostały już stworzone przy użyciu aplikacji zostaną wkrótce uaktualnione przez Google. Jeśli natomiast chcesz już teraz mieć dostęp do nowych map, możesz uaktualnić je samodzielnie. Więcej o nowych mapach Google można przeczytać w centrum Pomocy Google w sekcji Moje Mapy Google.

Dodatkowo powstała wersja My Maps Pro, czyli bardziej rozbudowane narzędzie do tworzenia map Google do którego dostęp kosztuje 5$. Jednak nie jest jeszcze dostępne w języku polskim.

Niezweryfikowane firmy znikną z Google Moja Firma

Już za miesiąc Google usunie niezweryfikowane firmy ze swojej usługi Google Moja Firma. Przedsiębiorcy, którzy chcą pozostać w usłudze muszą się spieszyć.

Google Moja Firma jest usługą oferowaną przez giganta z Moutain View, która umożliwia przedsiębiorcom dodatkową promocję swojej działalności. Korzystanie z usługi GMF skutkuje pojawieniem się strony w wyszukiwarceMapach Google oraz portalu Google+.

Usługa Google Moja Firma pozwala klientom na zapoznanie się z ofertą, dlatego istotne jest, aby informacje były sprawdzone. Google zdecydowało, że firmy których strony nie zostały zweryfikowane przez właścicieli zostaną wyłączone z usługi GMF.

Według informacji, która pojawiła się na Local Search Forum zostało niewiele czasu, bo zaledwie miesiąc na zweryfikowanie danych. Od 28 lipca Google zacznie usuwać z usługi, firmy które nie zostały zweryfikowane.

Czy możliwa będzie weryfikacja firmy w Google Maps za pośrednictwem video?

Jeśli chcesz, aby Twoja firma pojawiała się w mapach Google i innych googlowych usługach musisz ją wcześniej zweryfikować. Google musi być pewne, że Twoja firma faktycznie istnieje, zanim pojawi się na mapach.

Już teraz do wyboru jest kilka metod weryfikacji firmy: mailowatelefoniczna, za pośrednictwem GSC, czy też listowna. Czy będzie można zweryfikować firmę za pomocą video? Jest to całkiem możliwe, gdyż Google rozpoczęło testy takiego rozwiązania.

Na forum Local Search pojawił się screen wiadomości od Google, dotyczącej testów nowej metody weryfikacji firm:

„Miło nam poinformować, że jesteś uprawiony do weryfikacji firmy za pośrednictwem nowej eksperymentalnej metody: Weryfikacji Video.

Weryfikacja Video – to nowa metoda w fazie testów i nie masz obowiązku jej wykorzystać, ale mamy nadzieję, że spróbujesz (i że okaże się szybsza i wygodniejsza). Weryfikacja video może zostać zrealizowana za pośrednictwem połączenia video z naszym specjalistą(…)

Co należy zrobić, aby wziąć udział w testach. Zespół Google wyjaśnia to w dalszej części wiadomości:

Co dalej? Jeśli jesteś zainteresowany to musisz potwierdzić chęć udziału w eksperymentalnej grupie i najodpowiedniejszy czas kontaktu z Tobą. Jesteśmy gotowi do kontaktu poza regularnymi godzinami pracy.

Nie ma jednak konieczności udziału w testach. Jeśli osoba, która została zaproszona do udziału w eksperymentalnej metodzie, chce dokonać weryfikacji, za pośrednictwem dostępnych już metod ma do tego pełne prawo.

Nie jesteś zainteresowany video weryfikacją? Jeśli wolałbyś nie uczestniczyć w video testach, prosimy o informację. (…) Zastosujemy inną metodę weryfikacji (…).

Czy weryfikacja video faktycznie będzie szybsza i łatwiejsza od dostępnej weryfikacji chociażby telefonicznej? Zobaczymy 🙂

W Google Maps pojawią się nowe reklamy?

W ostatnich miesiącach Google testowało wyświetlanie nowych reklam w Google Maps. Teraz w mapach już na stałe pojawiły się „promowane lokalizacje” i „promowane pinezki” oznaczone fioletową ikoną!

Reklamy w Mapach Google wyświetlają się w dwóch miejscach – na mapie i na liście wyników wyszukiwania pod polem wyszukiwania. Lokalizacje reklam na mapie mają być oznaczone fioletowa ikoną i nazwą firmy – Google oficjalnie zakomunikowało zmianę i dodaje: „jeśli użytkownik kliknie w reklamę lub fioletową ikonę na mapie, reklama się rozwinie i pojawią się inne szczegóły dotyczące Twojej firmy.” Zmiana ta ma być widoczna zarówno na desktopie jak i na urządzeniach mobilnych.

Aby móc korzystać ze wszystkich funkcjonalności reklam w Google Maps należy  m.in. rozszerzyć konto AdWords – więcej informacji o wyświetlaniu reklam w wyszukiwarce w Mapach Google dostępnych jest w tym miejscu.

Google wprowadza możliwość edycji narzędzia Google Moja firma z poziomu wyszukiwarki

o prowadzonych w ostatnim czasie testach, Google powiadomiło o wprowadzeniu możliwości szybkiego edytowania panelu Google Moja Firma bezpośrednio z poziomu wyszukiwarki.

Google Moja Firma to usługa umożliwiająca dodanie wizytówki zawierającej najważniejsze informacje o firmie, która wyświetlana jest użytkownikom w wyszukiwarce, w aplikacji Google Maps i Google+. Skutecznie wspiera pozycjonowanie stron małych i dużych firm, zwiększając ich widoczność w sieci.  Od teraz właściciele firm mogą bezpośrednio przez wyszukiwarkę zarządzać panelem wizytówki i:

  • dodać lub zaktualizować informacje o firmie,
  • publikować posty i być w stałym kontakcie z klientami,
  • udostępniać przyciągające uwagę zdjęcia,
  • sprawdzić ilość wyświetleń Twojej wizytówki i uzyskać szczegółowe informacje dotyczące jej skuteczności,
  • dowiedzieć się o przesyłanych przez użytkowników zdjęciach dotyczących firmy,
  • szybko podejmować najważniejsze działania, aby uzupełnić i ulepszyć wizytówkę firmy w Google.

Jak to działa?

 1. Wyszukaj swoją firmę w wyszukiwarce Google. Następnie powinieneś zobaczyć nowe menu tuż nad wynikami wyszukiwania.   Jeżeli go nie widzisz, upewnij się, że jesteś zalogowany na właściwe konto, powiązane z Google Moja Firma.

2. Kliknij przycisk edycji, a pola które możesz zaktualizować zostaną podświetlone.