Newsy Google Ads

Koniec Google AdWords – nadchodzi era Google Ads!

Wielkie zmiany w Google – po niemalże 18 latach Google AdWords zmienia nazwę na Google Ads. Rebranding nastąpi 24 lipca 2018 roku, ale nie jest on jedyną nowością wprowadzoną przez Google. Dowiedz się więcej!

Zmiany, zmiany, zmiany…

Ci, którzy drżą o swoje obecne konta Google AdWords, mogą odetchnąć z ulgą. W Google Ads będą dostępne wszystkie dotychczasowe rodzaje kampanii. Ponadto, wprowadzone zmiany nie będą miały wpływu na skuteczność prowadzonych działań czy nawigację na koncie. W związku z rebrandingiem, adres URL używany do uzyskania dostępu do konta zmieni się z adwords.google.pl na ads.google.pl. Nowe logo i nazwa Google Ads będą widoczne m.in. na interfejsie platformy, dokumentach rozliczeniowych oraz w Centrum Pomocy.

Google Marketing Platform

Kolejną zmianą jest połączenie DoubleClick i Google Analytics 360 Suite w jedną platformę – Google Marketing Platform. Narzędzia dostępne pod nowym brandem mają pomóc w lepszym zrozumieniu potrzeb klienta oraz osiąganiu przez nich zadowalających wyników biznesowych. Ponadto, platforma oferuje nowe narzędzie – Display & Video 360, które łączy funkcje DoubleClick Bid Manager, Campaign Manager oraz Studio and Audience Center.

Google Ad Manager

Google Ad Manager to połączenie DoubleClick for Publishers i DoubleClick AdExchange, nad którym specjaliści Google pracowali od trzech lat. Celem nowej, zunifikowanej platformy reklamy programatycznej jest zwiększenie przychodów klientów, niezależnie od formy prowadzonych działań sprzedażowych.

Po co nam tyle zmian?

Wprowadzenie nowych brandów ma na celu uproszczenie oraz ujednolicenie dostępnych produktów dla reklamodawców, aby mogli dotrzeć do potencjalnych klientów gdziekolwiek, kiedykolwiek i przy użyciu zróżnicowanych kanałów. Nowe narzędzia mają pomóc reklamodawcom we właściwym doborze rozwiązań biznesowych, łatwiejszym dostarczaniu wartościowych reklam oraz cennego doświadczenia użytkownikom. Czy wprowadzone przez Google zmiany okażą się sukcesem? Odpowiedź poznamy już za niecałe 3 tygodnie.

Aplikacja Google AdWords z nowymi możliwościami

W aplikacji Google AdWords pojawiły się nowe funkcje dotyczące słów kluczowych. Zobacz, jakie usprawnienia Google proponuje tym razem!

Aplikacja AdWords pozwala na zarządzanie kampaniami reklamowymi AdWords i daje pełny wgląd w prowadzoną kampanię. Funkcjonuje od 2015 roku, ułatwiając działania wielu reklamodawcom. Aby w pełni odpowiadała ich potrzebom, jest na bieżąco aktualizowana, a także czasem dodawane są do niej nowe funkcje. Dokładnie tak było samo tym razem – obecnie aplikacja została wzbogacona o funkcje wspomagające zarządzanie słowami kluczowymi. Teraz nie mając przy sobie komputera, można szybko wybrać słowa kluczowe do kampanii reklamowych, co jest dużym ułatwieniem.

Aktualnie można dodawać, edytować, a także usuwać słowa kluczowe z poziomu aplikacji. Reklamodawca może też sprawdzić prognozy ich skuteczności. Interfejs aplikacji jest dosyć intuicyjny, dlatego wykonanie takiego działania nie powinno przysporzyć trudności – przechodząc do sekcji słowa kluczowe można łatwo poruszać się po aplikacji i aktualizować, zmieniać, a także dodawać kolejne słowa kluczowe do danej kampanii. Nie pozostaje nic innego jak przetestować nowe funkcje 😉

Rozszerzenia lokalizacji w Mobile Search Ads

Google poinformowało na swoim blogu o dodaniu funkcji rozszerzenia lokalizacji do Mobile Search Ads. Dzięki nowej funkcji klienci łatwiej mają znaleźć lokalizację firmy.

Google napisało na swoim blogu, że nowa funkcjonalność jest odpowiedzią na potrzeby klientów. Google chwali się nową funkcjonalnością i jednocześnie podkreśla, że przy jej tworzeniu kierowała się sugestiami użytkowników Google Mobile Search Ads.

Jeśli twoja firma ulokowana jest w wielu lokalizacjach, teraz mogą zobaczyć to także Twoi potencjalni klienci. Google umożliwia dodanie trzech różnych lokalizacji, w których znajduje się twoja firm.

Google przedstawia przykład korzyści płynących z nowej funkcjonalności:

„Zdzisław jest właścicielem cukierni w Kołobrzegu, do której chce przyciągnąć więcej klientów. Dodaje do swojej reklamy rozszerzenie lokalizacji. Teraz ludzie, którzy spacerują w pobliżu jego cukierni i wpiszą w wyszukiwarce jedno z jego słów kluczowych (np. „najlepsze pączki”, „cukiernia”), zobaczą jej adres, klikalny przycisk „Zadzwoń” i wskazówki, jak do niej trafić. Teraz potencjalni klienci Zdzisława z łatwością znajdą jego cukiernię.”

Procenty zamiast gwiazdek w reklamach AdWords?

Czas na kolejne testy! Google ciągle poddaje testom różne elementy reklam – tym razem przyszedł czas na oceny sprzedawców. Wcześniej pisaliśmy m.in. o zmianach w kolorystyce AdWords, gdzie po testach zdecydowano się na stałe wprowadzić zielone oznaczenia reklam.

Żółte gwiazdki od dawna były rozpoznawalnym elementem przy reklamach Google AdWords. To inaczej rozszerzenia automatyczne, pokazujące średnią ocenę danej witryny i odzwierciedlające ogólne wrażenia klientów. Gwiazdki zawsze rzucały się w oczy, dzięki czemu reklamodawca mógł zainteresować więcej użytkowników swoją ofertą. Google podkreśla, że przedstawione oceny pochodzą ze sprawdzonych źródeł.

Obecnie Google testuje pewną nowość – zamiast gwiazdek sprawdza, jak przyjęłyby się… procenty! Przykładowo, użytkownik poszukując informacji o danej usłudze zamiast oceny w postaci 4.5 gwiazdki zobaczy procentową wersję (w tym przypadku 94% pozytywnych opinii). Jest to zupełnie inny sposób prezentacji ocen, zdecydowanie mniej rzucający się w oczy i „wtapiający” się w reklamę. Czy procenty zostaną przyjęte na stałe?

Google: zerowe wyniki wyszukiwania

Kolejna zmiana w wyświetlaniu wyników wyszukiwania. Czy we wszystkich wypadkach wyświetlanie wyników ma w ogóle sens? Odpowiadając na to pytanie, Google postanowił ukryć organiczne listy z niektórych wyników wyszukiwania, tworząc zerowe wyniki wyszukiwania. Jak podaje Danny Sullivan, osoby korzystające z takich narzędzi jak kalkulator, przelicznik jednostek czy czas lokalny rzadko potrzebowały pełnych wyników wyszukiwania, gdyż od razu otrzymywały potrzebne informacje.

Udoskonalenia dotyczące wyświetlania wyników wyszukiwania nie powinny nikogo dziwić, a na spokojne należy również rozważyć czy będą miały przełożenie na pozycjonowanie naszej strony.  Takie udoskonalenia mogą mieć szczególnie istotne znaczenie w przypadku urządzeń mobilnych, gdzie ekrany są mniejsze, a odpowiedzi takie jak np. karta wiedzy czy właśnie zerowe wyniki wyszukiwania zajmą sporą część ekranu, dzięki czemu użytkownik nie będzie musiał przewijać wyników żeby uzyskać potrzebne informacje.

Zerowe wyniki wyszukiwania pojawiają się tylko w przypadku określonych zapytań. Dotyczą zapytań związanych z czasem, godziną, kalkulatorem czy przelicznikiem danych. Po ich wpisaniu w wynikach wyszukiwania uzyskamy tylko jedną odpowiedź, natomiast zobaczenie większej liczby wyników będzie możliwe po kliknięciu odpowiedniego przycisku.

Jak widać Google oprócz odpowiedzi, nie wyświetla żadnych bezpłatnych ofert lub reklam.  Celem wyświetlania zerowych wyników wyszukiwania jest przyspieszenie ładowania się strony wyników. Póki co odpowiedzi wyskakują tylko na konkretny rodzaj zapytań, a nam pozostaje jedynie czekać na kolejne udoskonalenia i w jakich przypadkach będą miały zastosowanie. Dobrym przykładem jest np. zapytanie o miejsce urodzenia np. znanej osoby, na które jest jedna odpowiedź, a mimo to Google wyświetla także więcej wyników.

Zerowe wyniki wyszukiwania są jeszcze testowane, a w obecnej formie zdają się być korzystne dla użytkowników.