Lokalne SEO

Google zaktualizowało wskazówki dla lokalnych firm

Google zaktualizowało wskazówki dotyczące jakości informacji o lokalnej firmie. Jade Wang opublikowała informację na forum pomocy Google.

Nowe wskazówki Google dotyczą między innymi nazwy firmy. Google dosyć mocno reguluje jak powinna wyglądać nazwa firmy. Jak podaje Google nazwa firmy w Google Moja Firma musi odpowiadać nazwie firmy w świecie rzeczywistym. Nie można natomiast dodawać sloganów, numerów telefonu czy kodów sklepu.

Wytyczne Google, prezentujące jak może i jak nie może wyglądać nazwa firmy w usłudze Google Moja Firma.

Lokalne SEO: najczęstsze błędy

W lipcu ubiegłego roku Google wprowadziło nowy algorytm o nazwie Gołąb (ang Pigeon), który odpowiada za wyniki wyszukiwania lokalnego. Więcej na ten temat w artykule Pigeon Update – Nowy algorytm Google

Portal Search Engine Journal opublikował artykuł, w którym zdradził jakie błędy najczęściej popełniają strony, które chcą być wysoko w wyszukiwaniu lokalnym. Według portalu strony, które zostały dotknięte przez algorytm Gołąb popełniły podobne błędy:

  • spam na stronie
  • słaby content
  • złe użycie słów kluczowych
  • użycie na stronie słów kluczowych, ale brak contentu
  • złe użycie tagów
  • nie dokładne sprecyzowanie lokalizacji

Google wielokrotnie podkreśla, jak ważne jest dostarczanie użytkownikom wysokiej jakości treści oraz, że karane są strony, które zamiast contentu dostarczają swoim użytkowaniom spam. Warto zatem sprawdzić czy przypadkiem, któreś z powyższych stwierdzeń nie są prawdziwe dla twojej strony, a jeśli tak to być może to jest właśnie odpowiedź na pytanie: Dlaczego strona nie jest wysoko w lokalnych wynikach?

Test wiedzy o lokalnym SEO

The Moz Blog przygotował test wiedzy na temat lokalnego SEO.

Ze względu na rosnące znaczenie wyszukiwania lokalnego portal przygotował anglojęzyczny test, w którym można sprawdzić czy o lokalnym SEO wie się wszystko, czy może warto jednak podszlifować swoją wiedzę.  Test składa się z dziesięciu pytań i jak podają autorzy jest tylko zabawą.
Swoją wiedzę sprawdzić można na stronie The Moz Blog (https://moz.com/blog/local-search-expert-quiz-2016).

Dodatkowo dla wszystkich, którzy chcą dowiedzieć się więcej o lokalnym SEO autorzy bloga proponują cykl artykułów na stronie https://marketing2016.pl/, które pozwolą poszerzyć wiedzę, a znajdziesz je na stronie

Kreatywny link building dla firm lokalnych

Link building już przestał być jedynie ilościowym pozyskiwaniem linków. Teraz jeśli Google ma docenić stronę, musi ona posiadać linki ze sprawdzonych stron o wysokich wskaźnikach takich jak chociażby PR czy TR.

Oto 7 sposobów jak wartościowe linki mogą zdobywać lokalne firmy:

  1. Tworzenie ciekawych treści i rozsyłka do lokalnych mediów
  2. Udział w lokalnych rankingach firm
  3. Linki ze stron wspierających działania na rzecz ochrony środowiska
  4. Zostanie sponsorem spotkania dla lokalnej społeczności
  5. Zostań gospodarzem spotkania dla lokalnej społeczności
  6. Sponsoring lokalnego klubu sportowego
  7. Biznesowe spotkanie dla uczniów lub studentów

To tylko kilka z wielu sposobów na zdobycie atrakcyjnych i wartościowych linków dla Twojej strony.

10 błędów popełnianych na stronach przez lokalny biznes

Wielu lokalnych przedsiębiorców popełnia na stronie proste błędy. Warto je sobie uświadomić i postarać się wyeliminować.

Portal Search Engine Land na podstawie najczęściej popełnianych błędów na stronach lokalnych przedsiębiorców przygotował zestaw wskazówek:

  1. Nie skupiaj się tylko na swojej marce (często małe przedsiębiorstwa optymalizują stronę pod swoją nazwę, co jest niepotrzebne skoro są jedynym biznesem, który tak się nazywa)
  2. Nie skupiaj się tylko na tym, co sprzedajesz (wyróżnij swój biznes, zaprezentuj swoją historię)
  3. Nie myśl, że ludzie już wiedzą czym się zajmujesz
  4. Pamiętaj o optymalizacji lokalnych elementów on-site
  5. Pamiętaj o optymalizacji lokalnych elementów off-site
  6. Strona główna jest Twoją reklamą
  7. Nie zapomnij zadbać o podstrony
  8. Nie nadużywaj nazwy miasta i słów kluczowych. Google tego nie lubi
  9. Nie nadużywaj słów kluczowych w tagu title
  10. Nie zapomnij zamieścić adresu i nr telefonu