Google zaskakuje zmianami

Czy HTTPS ma magiczną moc?

Dwa miesiące temu 7 sierpnia Google ogłosiło, że zaczęło używać protokołu HTTPS jako sygnału wpływającego na ranking strony.

Pojawiło się wtedy wiele opinii odnośnie tego czy ten wpływ ma jakiekolwiek znaczenie dla SEO, czy warto przenosić strony?

Temat ostatnio po raz kolejny poruszył John Mueller, który podczas godzinnego hangoutu opowiedział jak to właściwie jest z tym sygnałem, który daje https.

John Mueller potwierdził to co wszyscy ciszej lub głośniej mówili:

Nie oczekuje widocznych zmian po przełączeniu się z http na https, tylko ze względu na samo przeniesienie. Ten rodzaj sygnału, który daje https jest bardzo subtelny (…)”

John dodał jeszcze, że w tym momencie strony, które używają protokołu https nie mają jakiejś magicznej przewagi. Jednak w przyszłości Google nie wyklucza, że ten czynnik stanie się silniejszy.

Czy Mobile User Experience może wpływać na ranking strony?

Google może w nachodzących miesiącach sprawić, aby Mobile User Experience stało się czynnikiem wpływającym na ranking strony.

Według informacji jaką Google przesłało portalowi www.seroundtable.com pracuje nad tym, aby użytkownicy mieli dostęp do dobrej jakości stron mobilnych. Jak pokazują badania, które przeprowadziło Google aż 61% użytkowników nie chce powracać na stronę z której wersją mobilna miało problemy.

Google chce dać użytkownikom urządzeń mobilnych możliwość łatwego trafiania na strony, które są dobrze wyświetlane przez ich urządzenia. Google może wywrzeć presje na webmasterach, aby zwrócili większą uwagę na mobilne strony właśnie poprzez wyższy ranking stron przyjaznych użytkownikom.

W tym momencie nie ma potwierdzenia czy rzeczywiście tak się stanie. Jednak nawet jeśli nie, to jak potwierdzają badania Google warto zadbać o Mobile User Experience.

Nowy Snippet w wyszukiwarce Google

22 września Google przedstawiło na swoim blogu nowy snippet, który stał się częścią wyszukiwarki.

Jak podaje Google ich wyszukiwarka ciągle ewoluuje, aby zapewnić użytkownikom najdokładniejszy i najprostszy dostęp do szukanych informacji.

Google proponuje kolejne zmiany w prezentacji wyników wyszukiwania. Structured Snippet to nowa funkcja, która zawiera dodatkowy szczegółowy opis wyniku wyszukiwania. Jako przykład Google prezentuje zapytanie dla „Nikon D7100” Dodatkowo pod description, pokazują się istotne informacje techniczne dotyczące wyszukiwanego modelu.

Kolejnym przykładem, które zaprezentowało Google jest wyszukiwanie bohatera bajkowego, np. hasło „Superman”. Pod, krótkim opisem postaci, dodatkowo pojawiają się informacje: kto stworzył postać, miejsce pochodzenia oraz gdzie postać pojawiła się po raz pierwszy.

Czy to co oglądasz może mieć wpływ na Twoje wyniki wyszukiwania?

Google otrzymało paten, aby używać informacji o tym jakie programy telewizyjne oglądasz i wpływać przez to na wyniki wyszukiwania. Google wykrywając jakie programy oglądałeś, mogłoby proponować odpowiedniejsze i dokładniejsze dla Ciebie zdaniem Google wyniki wyszukiwania.

Google aktualnie używa wielu różnych sygnałów taki jak np. lokalizacja czy historia wyszukiwań, aby jak najlepiej dopasować wyniki wyszukiwania do tego czego naprawdę poszukuje użytkownik.

Czy teraz Google zacznie wykorzystywać informacje o programach telewizyjnych, które oglądamy?
Możliwe, że kiedyś tak się stanie, ponieważ Google otrzymało patent, który pozwala im analizować zapytania związane z programami telewizyjnymi .

Patent, który otrzymało Google miałby zanotować co oglądałeś, by następnie gdy będziesz szukał hasła powiązanego z filmem czy programem wykorzystać to i wpłynąć na wyniki wyszukiwania.

Patent podaje przykład osoby, która obejrzy program o konkretnym samochodzie, a później w wyszukiwarce będzie szukał ogólnych wyników o samochodach. Google znając program, który oglądałeś oraz modele samochodów pokazywane w tym programie może uszczegółowić twoje wyniki w tym kierunku.

Należy jednak podkreślić, że Google rzeczywiście otrzymało patent, ale nie jest to równoznaczne z tym, że zacznie go używać.

Aktualizacja wskazówek dla webmasterów

Pierre Far poinformował na blogu dla webmasterów, o tym, że Google dokonało aktualizacji technicznych wskazówek dla webmasterów.

Jak podajePierre Far, Google dokonało zmian w swoim poradniku dla webmasterów w związku z tym, że system indeksowania witryn został zmodernizowany i uwzględnia CSS i JavaScript. Postępowanie według nowych wskazówek ma pomóc Google w zindeksowaniu plików CSS i JavaScript, które znajdują się n a stronie.

W zaktualizowanym poradniku dla webmasterów pojawił się zapis:
Aby pomóc Google w pełni zrozumieć zawartość Twojej witryny, pozwól nam indeksować wszystkie jej zasoby, takie jak pliki CSS i JavaScript. System indeksowania Google renderuje strony internetowe za pomocą kodu HTML strony, jak również za pomocą jej zasobów, takich jak obrazy, pliki CSS i Javascript. Aby zobaczyć zasoby stron, których Googlebot nie może indeksować, i sprawdzić instrukcje debugowania w pliku robots.txt(…)