Dropshipping – genialny pomysł na sklep internetowy

Dropshipping sklep internetowy

Sklepy internetowe są coraz bardziej popularne. Zarówno klienci robiący zakupy online, jak i przedsiębiorcy szukający nowych sposobów na zarobienie pieniędzy często decydują się na środowisko internetowe jako środowisko do działania. Spośród różnych działalności internetowych nowością, która już ma wielu zwolenników, jest dropshipping.

Co to jest dropshipping?

Z fachowej definicji dropsihipping jest to model logistyczny sprzedaży przez internet. Można jednak prościej odpowiedzieć na pytanie czym tak właściwie jest omawiany w tym artykule dropshipping. Otóż, jest to taki rodzaj sprzedaży internetowej, w którym sklep sprzedaje produkty, a dostawca realizuje zamówienia. Do dostawcy należy magazynowanie produktów i realizacja wysyłek do klienta.

Jest to dobry pomysł na sklep internetowy dla ludzi, którzy wolą być pośrednikami w sprzedaży. Dzięki takiemu rozwiązaniu sprzedawca nie przejmuje się sprawami logistycznymi, a dystrybutorzy nie tracą czasu na znajdywanie klientów.

Dlaczego warto wybrać dropshipping?

Zaletą tego modelu sprzedaży jest oszczędność czasu. Sprzedawca nie musi tracić go na rozliczenia transakcji, wystawianie faktur, zaopatrywanie magazynu czy prowadzenie wysyłki. Swój cenny czas poświęca jedynie na przyjęciu zamówienia i przekazania płatności do hurtowni. Prowadząc sklep internetowy dropshipping oszczędza się sporo pieniądze, które w standardowym modelu należałoby wydać na pomieszczenia biurowe, magazyny i zakup towarów do sprzedaży.

Zatem bariera wejście w tego typu biznes jest bardzo niewielka! Nie potrzebujemy posiadać typowego dla każdego ecommerce zaplecza logistycznego – jedyne na czym się koncentrujemy to realizacja zamówienia.

Dropshipping – wady

Jak wszystko, i to rozwiązanie ma pewne minusy. Wadą dropshippingu jest pełne uzależnienie od dostawcy produktu. Działając jako pośrednik, nie możesz mieć wpływu na czas dostawy, które sprzedajesz oraz na jakość produktów. Co gorsza, to sprzedawca odpowiada za przebieg transakcji i jej końcowy efekt, nie dystrybutor.

Minusem jest również to, że wszelkie reklamacje odbywają się za pośrednictwem sprzedawcy, co niejednokrotnie powoduje niemałe zamieszanie.

Dropshipping – jak zacząć?

  1. Na początek warto zbadać rynek. Kiedy już zdecydujemy się na konkretny produkt, sprawdźmy, czy jesteśmy w stanie konkurować cenowo z innymi sklepami.
  2. Następnie przechodzimy do podpisania umowy z dostawcą. Tutaj trzeba zwrócić uwagę na punkty dotyczące zwrotów i reklamacji oraz sposobu rozliczania się z dostawcą.
  3. Następnym krokiem jest wybór platformy sprzedażowej i utworzenie oferty.
  4. Teraz już tylko pozostało walczyć o klienta tworząc i modyfikując oferty na coraz bardziej atrakcyjne oraz pozyskując ruch.
 
Podziel się

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *