Częstotliwość aktualizacji algorytmu

Ile razy rocznie Google aktualizuje swoje algorytmy?

Wprowadzanie kolejnych aktualizacji algorytmów wyszukiwarki przez Google to niekończący się proces. Nikt nie jest w stanie przewidzieć kiedy i jaki krok podejmie gigant z Mountain View, aby ulepszyć swoją wyszukiwarkę.

Wiemy, że zmiany algorytmów Google są dokonywane cały czas. Nie o wszystkich z tych aktualizacji się mówi, ponieważ nie wszystkie są zauważane przez internautów. Ile zatem aktualizacji rocznie wprowadza Google do swoich algorytmów?

Na to pytanie odpowiedział podczas ostatniego hangoutu John Mueller. Jak się okazuje zespół Google rocznie wykonuje tysiące aktualizacji algorytmów wyszukiwarki.

John Mueller: „Zasadniczo to aktualizacje algorytmów wyszukiwarki Google są czymś co robimy cały czas. Wykonujemy tysiące aktualizacji naszych algorytmów rocznie”

Czy Pingwin i Panda będą aktualizowane częściej?

Podczas ostatniego hangoutu John Mueller po raz kolejny został zapytany o aktualizację flagowych algorytmów Google czyli Pandy i Pingwina.

W trakcie transmisji jeden ze słuchaczy zapytał Johna Muellera czy zespół pracuje nad aktualizacją Pandy. Zaznaczając przy tym, że od dłuższego czasu wiele osób czeka na ten update.

„Are you working on a Panda update or data refresh? It’s been a long time, everyone is frustrated.”

Na tego typu pytania John odpowiada zazwyczaj w podobnym tonie. John odpowiedział, że zespół pracuje nad aktualizacją. Jednak nie posiada on informacji w jakim czasie może się to wydarzyć. John okazał również zrozumienie, dla osób które są już sfrustrowane oczekiwaniem na aktualizację, czyli osób które po ostatniej karze poprawiły swoją stronę.

John dodał, że tak samo ma się sytuacja z drugim algorytmem, czyli Pingwinem. John zapewnia, że Google pracuje nad tym, aby aktualizacje i odświeżenia algorytmów odbywały się szybciej niż to ma miejsce obecnie.

Odpowiedź Johna nie usatysfakcjonowała wielu oczekujących na update. Google już we wrześniu 2014 zapowiadało, że pracuje nad rozwiązaniem, które umożliwi szybszą aktualizację Pingwina.

Nowy algorytm odpowiedzialny za doorway pages

Algorytm, odpowiedzialny za dorway pages został już uruchomiony. Nowy algorytm Google został zapowiedziany ponad miesiąc temu przez Johna Muellera.

W ostatnim hangoucie dla webmasterów John Mueller zapytany czy Google uruchomiło już zapowiedziany algorytm odpowiedzialny za doorway pages, odpowiedział twierdząco:

„I believe that has rolled out, yea.” („Wierzę, że już został uruchomiony.”)

Dla przypomnienia dorway pages są to strony tworzone dla podniesienia rankingu w wyszukiwarce za pomocą popularnych fraz kluczowych, przekierowujące do innej strony.

21 kwietnia dniem zmian w Google?

Według wstępnych zapowiedzi Google, dzisiaj – 21 kwietnia ma wejść w życie nowy algorytm oceniający strony mobilne. Czy w związku z tym powinniśmy spodziewać się wielkiego przetasowania wyników w wyszukiwarce mobilnej?

Od początku marca mówi się o tym, że Google wprowadzi algorytm, który oceni mobilność stron i nagrodzi te, które są przyjazne dla użytkowników korzystających z przenośnych urządzeń. W międzyczasie Google podpowiadało użytkownikom, jakie zmiany powinni wprowadzić, aby utrzymać, a może nawet podnieść swoją pozycję w wyszukiwarce.

Minęły prawie dwa miesiące i mamy 21 kwietnia, czyli datę o której ostatnio pisali prawie wszyscy. Czy rzeczywiście dzisiaj zmieni się kolejność w Google? Czy widzicie już jakieś zmiany? Warto pamiętać, że w Mountain View jest 9 godzin wcześniej niż u nas, więc może musimy jeszcze poczekać 🙂

Nowy algorytm Google?

W świecie SEO znów zrobiło się głośno. Tym razem za sprawą opublikowanego przez Google dokumentu pdf nazwanego Knowledge-Based Trust: Szacowanie wiarygodności źródeł internetowych .

Opublikowany artykuł obszernie prezentuje w jaki sposób mogłoby Google ustalać ranking stron. Nowa propozycja Google miałaby opierać się na poprawności informacji przekazywanych przez źródła przy zastosowaniu wielowarstwowego modelu probabilistycznego. Zespół Google twierdzi, że metoda oparta na KBT jest w stanie wiarygodnie obliczyć rzeczywisty poziom wiarygodności witryny.

Co to właściwie oznacza? Według zaprezentowanego raportu, Google miałoby zastąpić ocenianie strony za pomocą linków na rzecz oceny wiarygodności strony, czyli im mniej fałszywych informacji na stronie tym Google lepiej oceni witrynę.

Mimo sporego zamieszania wokół informacji, warto zaznaczyć, że nikt z Google nie potwierdził, że zaprezentowany patent miałby wejść w życie.

Dla zainteresowanych pełen dokument Google. Prawidłowe jego odczytanie wymaga jednak zaawansowanej znajomości matematyki 😉