Ciekawostki o Google Earth

10 urodziny Google Earth

Cofnijmy się o 10 lat, bo dokładnie wtedy Google uruchomiło swoją aplikację Google Earth. Narzędzie, które umożliwiło oglądanie naszej planety z lotu ptaka.

W roku 2005 Google udostępniło światu swoje narzędzie Google Earth, które było ewolucją narzędzia EarthViewer 3D. Nowe narzędzie oferowało oczywiście znacznie większe możliwości, zyskując bardzo szybko ogromną popularność.

Dziś po 10 latach, Google Earth stało się narzędziem o nieporównywalnie większych możliwościach. Z jej pomocą możemy bez wychodzenia z domu odwiedzić dowolne miejsce na świecie i uzyskać sporo ciekawych informacji na temat danego miejsca. Aplikacja Google Earth pozwala znaleźć nie tylko miasto, ale również wyświetlić konkretną trasę lub trójwymiarową makietę budynków. Oczywiście są to tylko niektóre możliwości aplikacji.

Z czasem część fanów Google Earth przejęły Mapy Google, które również umożliwiają poznawanie naszej planety bez wychodzenia z domu. Nie umniejsza to znaczenia aplikacji Google Earth, która z okazji 10 urodzin zyskała nowe funkcje.

Jeśli są jeszcze tacy, którzy nigdy nie pobrali aplikacji Earth View, może 10 urodziny będą dobrym powodem, aby ją wypróbować.

Automatyczne samochody Google ruszyły w miasto!

Samochody Google o których mówi się już od kilku lat w końcu wyjeżdżają na ulicę. Pomysł samochodów poruszających się bez kierowcy wciąż wydaje się dla wielu szokujący, jednak Google nie przerywa testów.

Mieszkańcy Mountain View, czyli miasta gdzie znajduje się główna siedziba Google, jako pierwsi zobaczyli automatyczne samochody Google na swoich drogach. Google o nowej fazie testów poinformowało na swoim oficjalnym profilu. Prosząc przy tym  innych kierowców o ocenę jazdy w towarzystwie nowych pojazdów.

Warto przypomnieć, że pracę nad automatycznymi samochodami od lat podejmowali najwięksi producenci samochodów. Jednak to pojazdy Google od kilku dni dumnie wyjeżdżają na ulicę. Samochody Google mogą w trakcie prowadzonych testów poruszać się z maksymalną prędkością 40km/h.

Gigant chwali się również bezpieczeństwem pojazdów, które mimo przejechanych milionów kilometrów uległy 12 wypadkom. Samochody są stosunkowo niewielkie i nie zbyt urodziwe. Nie będzie to maszyna o dużej pojemności osiągająca zdumiewające prędkości.

Co oznaczać będzie dla nas sukces testów prowadzonych w Kalifornii? Czy kierowcy staną się zbędni?

Niezweryfikowane firmy znikną z Google Moja Firma

Już za miesiąc Google usunie niezweryfikowane firmy ze swojej usługi Google Moja Firma. Przedsiębiorcy, którzy chcą pozostać w usłudze muszą się spieszyć.

Google Moja Firma jest usługą oferowaną przez giganta z Moutain View, która umożliwia przedsiębiorcom dodatkową promocję swojej działalności. Korzystanie z usługi GMF skutkuje pojawieniem się strony w wyszukiwarceMapach Google oraz portalu Google+.

Usługa Google Moja Firma pozwala klientom na zapoznanie się z ofertą, dlatego istotne jest, aby informacje były sprawdzone. Google zdecydowało, że firmy których strony nie zostały zweryfikowane przez właścicieli zostaną wyłączone z usługi GMF.

Według informacji, która pojawiła się na Local Search Forum zostało niewiele czasu, bo zaledwie miesiąc na zweryfikowanie danych. Od 28 lipca Google zacznie usuwać z usługi, firmy które nie zostały zweryfikowane.

Zmiana zasad weryfikacji w Google Moja Firma

Google zdecydowało się na zmianę sposobu weryfikacji lokalizacji firmy w usłudze Google Moja Firma. Gigant z Motanin View rezygnuje z telefonicznej weryfikacji lokalizacji.

Według zasad dotychczas obowiązujących istniały dwie możliwości zweryfikowania lokalizacji firmy w usłudze GMF. Użytkownicy mogli dokonać weryfikacji listownie lub telefonicznie. Druga opcja nie będzie jednak już dłużej dostępna.

Zmiana zasad weryfikacji spowoduje wydłużenie czasu procesu, który ma na celu potwierdzenie autentyczności wizytówki firmy w usługach Google.

Jak informuje Google, karta z kodem weryfikacyjnym powinna zostać dostarczona w ciągu 14 dniu od momentu złożenia wniosku. Jeśli natomiast właściciel firmy nie otrzyma kartki w tym czasie, może skontaktować się z Google, a pracownicy zbadają tę sprawę.

Zmiana polityki GMF ma pomóc w wyeliminowaniu ewentualnych błędów i manipulacji wiarygodnością informacji, które pojawiają się w wyszukiwarce Google.

Więcej na ten temat można przeczytać na portalu SE Round Table.

Dlaczego wzbogacone snippety stron turystycznych zostały usunięte?

Google podjęło działania w stosunku do stron turystycznych, których wzbogacone snippety łamały zasady wyszukiwarki. #wiemyjak

John Mueller odniósł się w najnowszym hangoucie do faktu usunięcia przez Google bogatych snippetów portali turystycznych. Pracownik Google wyjaśnił, że działanie było spowodowane łamaniem zasad przez strony turystyczne. Okazało się, że ukarane strony prezentowały wiele różnych produktów, zamiast jednego konkretnego. John Mueller przytoczył jako przykład lot do Berlina, gdzie na zamiast informacji wyłącznie na temat tego lotu i jego ceny, pojawiało się wiele innych informacji i lotów do innych miast.

Poniżej transkrypcja z wideo:

What we did notice was a bunch of sites were using this as a way to kind of markup a variety of products instead of just one product. So we hope that the price markup on a page is specific to one product and you are talking about a page like flights to berlin, then that is like tons of different products essentially. Like different flights from different locations going to Berlin, so it is very hard to say well, it makes sense to mark that up with price rich snippets to show that in the search results because it is essentially all different kinds of products on the same page.

So that is kind of what the team took action on there. We noticed that these pages were making up multiple different types of products in a way that you would for one product.