Aktualizacje algorytmów

Kto tęskni za Pandą i Pingwinem?

Ostatnio pojawiły się spekulacje jakoby między 8-9 sierpnia miała miejsce aktualizacja Pandy. Spekulacje miały być oparte na raportach webmasterów, którzy zauważyli istotne zmiany w ruchu na stronie w dniu poprzedzającym 8 sierpnia. Odchylenia w raportach miały wskazywać na zmiany algorytmu Panda. Jednak Google nie udzieliło żadnych oficjalnych informacji w tym temacie. Nie potwierdzając ani nie zaprzeczając, że Update miał miejsce.

Powrócił również temat zapominanego na 10 miesięcy Pingwina. Mimo, że wielu webmasterów niecierpliwie czeka na Update Pingwina Google się nie spieszy. Webmasterzy, którzy ostatnie 10 miesięcy spędzili na poprawieniu swoich stron nie są zadowoleni z przedłużających się wakacji Pingwina. John Muller Webmaster Google powiedział, że odświeżenie Pingwina wymaga dużo pracy, a Google przed wypuszczeniem nowego Pingwina chce odpowiednio przygotować i przetestować wszystkie zmiany.

Czy Google rzeczywiście cały czas pracuje nad nową Pandą i Pingwinem ?

Niestety na dzień dzisiejszy nie wiemy jak długo zwierzątka Google pozostaną na urlopie.

300 dni bez aktualizacji Pingwina

Dzisiaj mija 300 dni od ostatniej aktualizacji Pingwina, która miała miejsce 4 października 2013. To oznacza, że od wypuszczenia Pingwina 2.1 minęło prawie 10 miesięcy. Niektórzy zastanawiają się czy może Google szykuje Update tego lata? 300 dni oczekiwania to zdecydowanie dużo dłużej niż Google kazało czekać na poprzednie aktualizację Pingwina. Czy w związku z tym szykuje się większa zmiana?

Spójrzmy na krótką historię wcześniejszych aktualizacji:
1 miesiąc pomiędzy Pingwinem 1.1 a 1.0
4,5 miesiąca pomiędzy Pingwinem 1.2 a 1.1
7,5 miesiąca pomiędzy Pingwinem 2.0 a 1.2
4,5 miesiąca pomiędzy Pingwinem 2.0 a 2.1

Czy rzeczywiście Google wypuści Pingwina jeszcze tego lata? A może jednak będzie trzeba poczekać jeszcze dłużej. Google nie podaje żadnych oficjalny informacji na ten temat. Wszystkim fanom pingwinów pozostaje cierpliwie czekać, może nawet do zimy.

Pigeon Update – Nowy algorytm Google

W nocy z 24 na 25 lipca Google wprowadziło nowy i ważny dla wyszukiwania lokalnego algorytm. Wprowadzone zmiany mają być widoczne zarówno w Google Maps jak i w wynikach wyszukiwarki. Algorytm powinien lepiej wykorzystywać steki sygnałów, które są używane przez wyszukiwarki internetowe oraz funkcje wyszukiwania takie jak Knowledge Graph, korekta pisowni, synonimy i inne. Lokalne katalogi stron mają być teraz bardziej widoczne w wynikach wyszukiwania.

Według Google nowy algorytm ma zapewnić większą użyteczność i dokładność wyników wyszukiwania lokalnego. Wprowadzony kilka dni temu algorytm Pigeon nie jest tylko zmianą dla samej zmiany ale jest fundamentalną aktualnością według rankingu wprowadzanych zmian w algorytmie wyszukiwania lokalnego. Pigeon jest obecnie rozwijany na wynikach wyszukiwania w języku angielskim.

Google nie podało informacji kiedy zmiany zostaną wprowadzone w szerszym zakresie i obejmą inne kraje i języki. W najbliższym czasie na pewno poszukiwacze lokalnych wyników będą mogli zauważyć wprowadzone zmiany. A spostrzegawczy użytkownicy wyszukiwarki angielskiej może już pewne zmiany dostrzegli.

Najważniejsze czynniki SEO 2014

SearchMetrics opublikował na blogu ranking czynników wpływających na SEO w 2014.

Ranking SEO czynników przygotowany przez autorów bloga SearchMatrics jest bardzo obszerny i uwzględnia wiele faktorów.

Uwzględnione w rankingu czynniki zostały podzielnie na 4 grupy: SocialBacklinks, Strona (techniczne)Strona (content).

Is Content Really The King? Jednym z wniosków, który można wyciągnąć analizując ranking SEO 2014 jest znaczenie contentu. Nie jest to już tylko dodatek, ale jeden z ważniejszych czynników wpływających dzisiaj na SEO. Można zauważyć korelacje pomiędzy jakością publikowanych treści a pozycją w rankingu.

Oczywiście content nie jest to jedyny czynnik o którym warto wspomnieć. Ranking potwierdza ze techniczne aspekty strony nadal pozostają w czołówce czynników, które mają wpływ na pozycję strony w wynikach organicznych. Warto więc pamiętać o nagłówkach, opisach czy tytułach podstron.

Dodatkowo wśród najważniejszych czynników przedstawione zostały linki prowadzące do strony, zarówno ich ilość jak i jakość.

Kolejnym czynnikiem są sygnały pochodzące z portali społecznościowych. Jednak tutaj według rankingu ich wpływ na pozycję zmalał w porównaniu z ubiegłym rokiem.

Pełen ranking wraz z analizą można przeczytać na blogu SearchMetrics.

Koniec z aktualizacją Page Rank!

Na początku tygodnia, John Mueller poinformował,  że najprawdopodobniej aktualizacja Page Rank, która była w 2013 roku była już ostatnią! Od ostatniej aktualizacji w grudniu 2013 roku, pojawiało się coraz więcej pogłosek oraz dyskusji na temat osłabienia znaczenia Page Rank. Teraz potwierdza je webmaster Google:

„We will probably not going to be updating it [PageRank] going forward, at least in the Toolbar PageRank.”

Przypuszczalnie Google nie będzie już więcej pracować nad aktualizacją wskaźnika Page Rank.